Mana intinsa care nu spune o poveste…

Traim intr-o societate schimbatoare, volatila, mult prea putin docila. Aproape salbatica din punct de vedere al businessului, al pietei, al atitudiniii de cumparare. Nu este usor de imblanzit si nu ii faci pe plac cu una cu doua.

O societate care si-a depasit disperarea, aviditatea de posesiune capatate imediat dupa iesirea de sub regimul comunist, si care totodata (si asta este un lucru bun!) nu a ajuns nici la blazarea cumpararii, achizitionarea de produse fara utilitate.

Consumatorul cauta lucruri de care are nevoie, este mult mai atent la ce cumpara si, cel mai important, nu mai este furat de sclipici, ci de poveste.

Da, povestea produsului sau a serviciului vinde, nu funditele roz, ci vorbele. Dar cum se naste o poveste?

“Vino la mine si impresioneaza-ma, emotioneaza-ma, stoarce-mi o lacrima”, spunea Gheorghe Dinica in Filantropica lui 2002. Sigur, in cu totul si cu totul alt context, insa un principiu perfect valabil si azi.

Aceasta este povestea care ramane intiparita in minte tuturor. Si atunci, intrebarea vine de la sine, unde sunt povestile din publicitate? Se desteapta consumatorul si..se pierde producatorul?

Ati observat ca povestile au disparut din spoturi de exemplu?

Va mai amintiti povestea bunicului pierdut (si gasit) in mina de carbune? O campanie gandita pe episoade pentru o gaselnita a produsului “scoate cele mai frecvente 99 de pete”.

Azi, acelasi produs nu mai are parte decat de un balon de spaun cu smiley face..

Da, minimalismul si informatia concentrata ne ajuta mult in ziua de azi, dar oare sa fie ele bune peste tot?

Daca dispare povestea, nu cumva dispare si mesajul? Cum mai facem sa avem replici memorabile care raman peste ani de zile. Cum recuperam povestea?

Ca agentie BTL si noi suntem afectati de lipsa povestilor si ducem in fiecare zi o lupta continua pentru ele. Fie ca vorbim despre un simplu logo (simplu pe hartie, dar cu ore intregi de munca in spate), despre un giveaway (care trebuie sa transmita un mesaj din partea celui care il ofera) sau un ambalaj (care trebuie sa spuna povestea produsului si a campaniei)

Tinem steagul sus asadar pentru sustinerea povestilor!

Ca atare, un tribut pentru cel mai mic pret din Romania🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s