Run, Forrest, run!

keep-calm-and-run-forrest-run-17Viata este ca o cutie cu bomboane de ciocolata, niciodata nu stii ce o sa primesti..ii spunea mama vesnicului naiv Forrest Gump, in filmul omonim.

Simplu, basic si absolut adevarat. O replica aproape Zen in simplitatea ei complexa.

As merge mai departe si as parafraza pana la: Publicitatea este ca o cutie cu bomboane de ciocolata, niciodata nu stii ce o sa primesti.

Ma poate contrazice cineva? Este un adevar universal cunoscut ca in cazul in care vrei un job intr-un domeniu in care sa nu te plictisesti, alegi publicitatea. Viata ta nu va mai fi la fel! Un domeniu in perpetuua schimbare, dezvoltare si evolutie, care te va acapara total si iremediabil. Si daca mai cazi si in capcana de a-ti placea ceea ce faci, de a o face cu pasiune si curaj, nu mai ai cale de intoarcere.
Pe de alta parte nu pot sa nu vorbesc despre adaptabilitatea pe care este absolut necesar sa o ai ca sa faci fata: la jocul in echipa, la avalansa de informatii si solicitari in care nimeresti parca deodata, la deadlineuri, de cele mai multe ori absolut haotice, la intrebari nebunesti si dorinte din cele mai iesite din comun si randuri nenumarate de negocieri. Si printre toate astea trebuie sa iti menti tonusul, sa iti pastrezi etica profesionala si sa generezi relatii de business sanatoase.

Pare ceva mai putin glamorous decat in filme, nu? Sunt moment in care chiar iti vine sa fugi, sa o rupi la sanatoasa, exact asa cum facea Forrest Gump. Si uite asa o replica celebra prinde viata, la propriu. Dar oare cum ajungem sa ne identificam cu astfel de replici memorabile? Cine le faureste, cine le lanseaza si mai mult decat atat, cine sau ce le propaga? Sa fie meritul publicitatii, al unei campanii de advertising, tine de strategie, o fi meritul unui singur om sau a unei echipe? Da, da, da, nu, da.

Adevarul este ca vorbim despre un efort cumulat. Dar cine sta in spatele acestui efort cumulat? Cine este papusarul sef care trage itele?

Sigur, poti incerca si tu, omul de marketing, intrebarea este, chiar ai vrea sa treci prin toate astea singur?
Pana la a raspunde la aceasta intrebare, ar fi bine sa clarificam un lucru, care este mai exact diferenta intre publicitate si advertising? Exista o explicatie extrem de simpla. Desi cele doua notiuni par a se repeta, este de fapt vorba despre o confuzie generata de o traducere ceva cam generala. Astfel cea mai simpla explicatie o gasim intr-un soi de proverb, for advertising you pay, for publicity you pray.

Cu alte cuvinte asa numitul advertising (tradus in limba romana tot ca publicitate, de aici si confuzia) este de fapt publicitatea platita sau reclama, in vreme ce termenul de publicity  reprezinta promovarea neplatita PR-ul (relatiile publice). Si orice specialist in marketing stie ca pentru a obtine rezultatele dorite, cele doua trebuie sa se imbine.

Revenind, insa, la intrebarea de mai devreme, este justificat efortul financiar (da, efort financiar, pentru ca desi pe termen scurt ti se pare ca ai economisit niste resurse, pe termen lung inevitabil descoperi ca nu este asa) si timpul investit de unul singur, in loc sa delegi cuiva responsabilitatea? De ce sa lucrezi cu o agentei? Are ea vreun merit?

Desigur. Noi, in cazul de fata PointMax-Graficisme, suntem cei care te ghideaza in aceasta jungla si dam plusvaloare promovarii tale. Cum facem asta? Timpul tau este extrem de pretios, si cu toate ca nu se realizeaza nimic fara acordul tau, noi suntem cei care pregatim strategia de publicitate, stabilim conceptul campaniei, facem alegerea canalelor media adecvate si alegem suporturile ideale de publicitate. Tot noi cream mesajele publicitare, supervizam productia tuturor materialelor, organizam evenimente speciale si implementam conceptul campaniei pe toate canalele neconventionale.

Pentru ca desi este o lume in care totul pare sa mearga anapoda, noi am inteles cum continua sa se invarta rotitele in ciuda faptului ca exista atat de multe lucruri care pun piedici. Si vorbim aici despre o adaptare permanenta (da, aceea despre care vorbeam la inceput) la situatii neprevazute. Daca te impiedici, te ridici si mergi mai departe. Nu te dai inapoi din fata provocarilor, ci le tii piept si, mai mult decat atat, le cauti, pentru ca ele iti dau oxigenul de care ai atat de multa nevoie pentru a crea lucrurile cu adevarat memorabile.

Si daca titlul v-a indus putin in eroare, era una voita. Pentru ca noi, la PointMax-Graficisme, nu fugim de probleme, ci ne adaptam si mergem mereu mai departe, tot mai departe. Asa ca iti cerem un singur lucru: lasa-ne sa facem lucruri memorabile.

Si pentru ca tot am vorbit despre adaptare la situatii neprevazute, iata una aici🙂

http://www.youtube.com/watch?v=kkmwH0hlYF0

Voi cum reactionati la neprevazut?

Adina

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s