Dezvoltarea unui proiect dincolo de livrare

Pornind de la simplul proces de vanzare, multi considera ca in momentul livrarii au finalizat un proiect.

Pornind de la aceasta idee o sa va povestesc o situatie intalnita cu siguranta si de voi.  Am mers intr-un magazin si in momentul in care am ajuns la casa, doamna mi-a scanat produsele , le-a mutat dintr-o parte a tejghelei in cealalta, mi-a spus suma de plata si a asteptat sa incaseze. Eu m-am pregatit repede sa achit si ma uitam la acele produse …nu puteam sa plec cu ele, nu le puteam lua pe toate in brate…deja imi imaginam cum le-as scapa undeva pe la iesire din magazin si as incepe sa le strang de pe jos….

Un pic incruntata am solicitat si o punga ca sa pot pleca cu produsele. In sinea mea ma gandeam, cum isi putea imagina doamna respectiva ca pot sa plec cu acele produse …ihm, macar putea sa ma intrebe…apoi mi-am dat seama ca pentru dumneaei procesul de vazare se incheiase in momentul in care a apasat butonul de la casa de marcat care printa bonul de casa. Nu s-a gandit dincolo de tejgheaua ei, dincolo de relatia vanzator-cumparator, dincolo de acel magazin … cum puteam eu sa plec cu acele produse?

Este o greseala des intalnita, multe persoane nu se gandesc dincolo de livrare, la ce urmeaza sa faca acel client cu produsele lui, la cum le va folosi, la cum le va transporta, si cum il vor ajuta pe el.

In functie de fiecare domeniu de activitate in parte este foarte important sa gandesti dincolo de livrare. Sa intrebi clientul daca are nevoie de o punga, ….sau in domeniul nostru daca il poti ajuta cu distribuirea unor flyere, daca vrea sa-i cuantifici rezultatele unei campanii, daca vrea sa depozitezi tu o parte din tirajul materialelor produse, daca a distibuit respectivele materiale, daca  a avut rezultatul dorit si lista de “daca” poate sa o continuie …

Intodeauna mi-a placut sa vad lucrurile dincolo de livrarea efectiva a materialelor, am realizat de exemplu un simplu calendar de birou: l-am pozitionat pe birou sa vad daca are dimensiunea potrivita, daca este lizibil textul, daca imi plac pozele, daca imi este util si abia apoi i-am spus clientului ca este o varianta foarte buna, pe care i-o recomand.

Nu poti, sau cel putin nu ar trebui sa faci niciodata ceva ce tu nu esti convins ca trebuie facut asa. Pana cand tu, nu ai verificat  ca sunt imbinate toate carcteristicile potrivite (punandu-te in locul clientului sau al utilizatorului final).

Ma gandeam cum ar fi sa dezvolti un proiect  de promovare pentru un producator de bicicelete, sa gandesti strategii de promovare prin organizarea unor concursuri folosind bicicletele clientului tau, fara sa te gandesti ce sa faci apoi cu bicicletele respective.

Un alt exemplu la care ma gandesc este sa produci niste meniuri, fara sa te gandesti cat de rezistente sunt in timp sau sa realizezi agende sau notesuri cu hartie dublu cretata in interior, fara sa te gandesti ca acolo clientul/utilizatorul final trebuie sa scrie si o sa-si strice stiloul sau o sa-i alunece pixul.

Concluzionand, trebuie sa ne gandim, inainte de a incepe o comanda la ce se va intampla dupa livrare.

Refacand mica istorioare prezentata la inceputul acestui articol simpla intrebare

“- Aveti nevoie si de o punga?” adresata in momentul in care am ajuns la casa mi-ar fi demonstrat ca doamna respectiva, s-a gandit la ce urma sa se intample dincolo de livrare.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s