Nuantele fac diferenta.

Coca Cola

Cuvintele sunt arme extrem de puternice in mainile unui profesionist. Ele pot calma masele sau dimpotriva pot genera adevarate stari de tensiune care darama dinastii si creaza drame complexe. Ele ridica si tot ele doboara oamenii. Mai mult decat atat, un cuvant aruncat in treacat iti poate face ziua mai frumoasa sau ti-o poate strica definitiv si iremediabil. Asadar nu doar cuvintele sunt cele care fac valuri, ci mai degraba tonul din spatele lor le contureaza adevarata valoare, fie ea pozitiva sau negativa.

Intr-atat de multa putere le-am conferit, incat am creat o intreaga industrie care se dezvolta continuu, care creste, pulseaza, care traieste efectiv prin puterea mesajului cuvintelor – industria publicitatii, care de mai bine de o suta de ani lanseaza trenduri, creaza concepte, modifica stilurile de viata ale tuturor.

Lucrurile nu sunt simple pe taramul publicitatii. Totul se schimba cu viteza luminii, ce era ieri nou, astazi e depasit. Se lucreaza foarte mult la nivel psihologic, se transmit mesaje subliminale, nimic nu este la intamplare. Fiecare cuvant are locului lui, fiecare elemente grafic are o explicatie, fiecare culoare declanseaza ceva.
Un exemplu frecvent citat este ambalajul pachetelor de zahar.

Ati observat vreodata zahar in saculeti/pungi/plicuri de culoare verde? In primul rand, mai mult ca sigur nici nu ati luat in calcul vreodata acest aspect, insa acum, adus in prim plan, v-a pus pe ganduri. Nu, nu se foloseste culoarea verde pentru simplul motiv ca, in urma studiilor realizate, aceasta culoarea da senzatia imperceptibila de astringent. De fapt culoarea care creaza senzatia de dulce este albastrul, drept urmare, companiile producatoare de zahar se folosesc de acest detaliu, aparent nesemnificativ.

Poate ca diavolul se ascunde in detalii, dar dupa cate se vede, nuantele fac diferenta! Nu iti place culoarea verde, insa o anumita nuanta de verde, pusa intr-un context potrivit s-ar putea sa-ti vina ca o manusa. Este o chestiune de perspectiva.

Vorbim despre un domeniu cu o dinamica aparte, in care exista o varietate de abordari din partea celor care ar trebui sa acorde asistenta ca experti: agentiile si atelierele de creatie.
Dar cum alegi intre atatea variante? In ziua de azi, cand comunicarea este poate mai importanta ca oricand, lucrurile se complica si mai tare. Intre toate agentiile existente, de unde stii cum sa alegi? Care este cea potrivita? Care este cea care iti va  veni ca o manusa? Care este cea care va fi nuanta ta?

Exista o tendinta actuala a companiilor medii si mari de a migra din cadrul conglomeratele mari catre agentiile/atelierele de creatie mai mici. De ce? Nu stiu cum sunt altii, dar in ceea ne priveste pe noi, primesc ceva pe cat de simplu, pe atat de diferit: atentie. Atentie in adevaratul sens al cuvantului. Si cine nu-si doreste asta?

Cine nu isi doreste o echipa implicata, de la director si pana la echipa de livrari, si nu roboti care reduc la un calcul matematic orice colaborare? Oare este cineva care nu ar alege account-ul ce actioneaza 24/7 pentru si in interesul lui, al clientului? Pentru cunoscatori el este Super Account-ul ce actioneaza efectiv precum o closca ce urmareste, ingrijeste si isi pazeste ouale pana ce ies puii din ele. Cine nu isi doreste acea echipa gata sa faca eforturi suplimentare, doar ca tu sa fi pe deplin multumit?

Asta primesc de fapt toti clientii din portofoliul Point Max, ingrijirea permanenta a proiectelor lor, siguranta ca lucrurile sunt sub control si nu in ultimul rand monitorizarea derularii proiectului si a implementarii acestuia.Practic, dincolo de o relatie de business solida, bazata pe incredere si respect reciproc, primesti un ghid absolut necesar pentru a descurca hatisurile publicitatii .

Iar acest lucru nici macar nu este spus de noi, ci de cei cu care lucram.

Daca si tu te afli in cautarea nuantei preferate, incearca nuanta Point Max!
Si daca tot vorbeam de nuante, va invit pe toti  la un test simplu, ce aduce cateva insight-uri foarte interesante🙂

 

 

Adina

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s