Impresii nou intrat in domeniu

AlinaPoate e numai impresia mea, dar prezentarile tot timpul au tendinta sa sune ca la alcoolicii anonimi. Tocmai de aceea o sa trec repede peste, concentrandu-ma mai mult pe esential.

Ma numesc Alina, si lucrez in vanzari de 5 ani, mai precis am lucrat in asigurari, asa ca teoria si tehnica imi sunt mai mult decat cunoscute. Clienti sunt tot clienti, vanzatorul e tot vanzator, numai ca ceea ce vindeam in asigurari erau idei, vise, planuri, siguranta si in principiu cuvinte care se materializeaza peste cel putin 20 de ani sau in cazuri nefericite cum ar fi accidente, boli sau deces. La Pointmax m-am trezit in fata unor lucruri pe care puteam sa pun mana si produse diferite de care clientii se folosesc astazi sau cel tarziu maine.

Dupa primele zile cand am invatat eu cum sta treaba cu tipurile de tipar, cu hartie cretata, cartoane speciale, microondul si cate si mai cate, m-am simtit indreptatita sa exersez pe cataloagele prietenei mele care vinde implanturi dentare. Si am inceput: Coperta e DCL 250g, platifiata, interiorul tot  DCL 170g as spune eu si tiparit la policromie. Nu pot sa spun decat ca mi-am verficat cu succes cunostintele dobandite, numai ca a trebuit ulterior sa ascult un discurs despre cate tipuri de implant exista cu ce tipuri de conxiuni cu bonturile, cu ce tratament al suprafetei etc.

In orice caz situatiile noastre sunt similare. Am plecat din acelasi loc, din aceiasi echipa si am ajuns sa ne dezvoltam in directii diferite dar totusi asemanatoare. Vreau totusi sa subliniez ca la mine lucrurile sunt frumoase si colorate, la ea devin d-abia dupa un timp albe si stralucitoare.

Am cazut de acord ca e diferit sa vinzi idei si sa vinzi obiecte. Suntem amandoua de parere ca munca vanzatorului e usurata intr-un fel de faptul ca persoana in fata careia te prezinti daca are nevoie de produsul tau, stie si el asta, nu trebuie sa muncesti tu ca sa-l faci constient.

Ma bucur ca am prins gustul vanzarilor la masa asigurarilor. Sunt recunoscatoare ca am avut sansa sa aflu ce inseamna disciplina si sa te faci cunoscut clientilor dar mai ales faptul ca trebuie sa muncesti constant. Totusi dupa scurta experienta alaturi de Pointmax imi dau seama ca in asigurari e ca si cum ai fi ajutor de bucatar, trebuie sa faci toata munca grea pe care alti nu se obosesc sa o faca si primesti multumiri numai in cazul in care clientul are accident, se imbolnaveste sau moare.

La Pointmax cred ca am sansa sa devin master chef, si sa primesc toate laudele pentru asta. Ma refer atat la mediu cat si la ce spuneam mai devreme cu privire la utilizarea imediata a produselor. Te simti mai bine sa participi la bucuriile din viata clientilor, cum ar fi atunci cand lanseaza un produs sau cand incep un proiect de promovare, decat in momentele sumbre. Mai mult decat atat poti sa ii oferi acelui client varietate extreme de mare de produse si servicii pentru ca spre deosebire de asigurari unde structura de rezistenta e una stabilita si poti doar sa pui in valoare anumite elemente in functie de client, la Pointmax ai sansa sa fii Gaudi si sa pui la bataie pentru clientii tai toata imaginatia de care dispui. Produsele sunt diverse, tehnologia avanseaza iar clientii iti ofera provocari la fiecare discutie.

Daca ar fi sa trag o concluzie, asa dupa o luna, cred ca alaturi de Pointmax pot sa cresc armonios si sunt sigura ca experienta de pana acum ma va ajuta sa le sa le propun clientilor cele mai bune solutii pentru situatia lor. Spun asta pentru ca daca ar fi aleg cel mai important lucru pe care l-am invatat, e ca inainte de a vinde orice trebuie sa faci o analiza a situatie si a dorintelor clientului pentru ca abia apoi sa te apuci sa construiesti o solutie.

Leave a Reply

