Definitia unui client service de succes

client service

Termenul de client service a devenit unul extrem de familiar pentru orice persoana implicata in activitati de marketing. El desemneaza pe de o parte activitatea de a oferi consultanta clientilor, insa a fost asociat si cu persoana care ofera aceste servicii. O definitie mai formala ar fi “Gama larga de activitati menite sa asigure buna administrare a bunurilor si serviciilor livrate consumatorilor si sa satisfaca nevoile si dorintele acestora in cel mai eficient mod cu putinta.”

Eu voi dezvolta in randurile care urmeaza notiunea de client service ca persoana implicata in activitati de consultanta si management de proiect. In momentul de fata nomenclatorul functiilor abunda in termeni ce desemneaza in general acelasi tip de activitate: account executive/manager, key account, sales representative, client service executive/manager, project manager, etc

Daca si jobul tau corespunde uneia din pozitiile de mai sus sau daca lucrezi in marketing si interactionezi zilnic cu persoane de client service probabil te intrebi ce face diferenta intre un client service mediu si unul de success. Probabil te intrebi de ce colegul/colega sau prietenul/prietena care lucreaza intr-o agentie are mult mai mult success decat tine, desi in mare parte activitatea si efortul depus sunt acceleasi.

Eu cred si sunt 100% convinsa cand spun acest lucru, ca totul tine de atitudine si de gradul de implicare. Un business nu se construieste cu bune intentii, ci prin eforturi desosebite, ambitie si devotament.

La inceputul carierei mele, Adrian m-a invatat ca un client service de success trebuie sa fie pentru clienti sai precum telecomanda de la televizor. La acel moment nu mi-a dat foarte multe detalii si m-a lasat sa inteleg singura ce vroia sa spuna. Initial, trebuie sa recunosc ca am fost putin revoltata: adica cum – sa stau tot timpul la dispozitia clientului, sa fac tot ce vrea fara a avea un cuvant de spus? De abia dupa ce a trecut ceva timp, dupa ce mi-am creat un portofoliu de clienti am inteles asocierea cu telecomanda. Pentru a fi un client service de success trebuie sa creezi comfort clientilor, trebuie sa fii familiar lor, sa te cunoasca si tu sa ii cunosti, sa poti sa le oferi “programul” corespunzator necesitatilor lor.

Au trecut 7 ani de atunci. Chiar daca tehnologia a evoluat, telecomenzile s-au perfectionat, functiile de baza au ramas aceleasi: toate aceste noi tehnologii ofera utilizatorului un grad tot mai mare de interactivitate si de comfort.

Lectia telecomenzii am inteles-o in timp. De asemenea ce am inteles a fost faptul ca trebuie sa te implici 100% in activitatea ta. Cred ca déjà a ajuns un cliseu faptul ca trebuie sa iti placa jobul pe care il ai.

Am avut privilegiul de a nu-mi alege jobul, ci el sa ma aleaga pe mine. Si de cand am intrat in publicitate nu cred ca a fost o zi in care sa nu fiu mandra de proiectele derulate, de oamenii cu care lucrez, de clienti pe care ii am. Desi a trebuit sa fiu in acelasi timp om de productie (imi aduc aminte cu nostalgie cand am inserat brosuri in plic, am pus spira la calendare, am lipit pungi, plicuri, am facut mock-up-uri), sofer livrator (nu de putine ori a trebuit sa fac livrari la ore tarzii in noapte), manager (conducand o echipa de 6 oameni), consider ca am fost inainte de toate client service. Si aceasta experienta nu se uita niciodata.

Ma bucur enorm cand vad testimoniale de genul acesta:

“In decursul ultimilor 3 ani am luat parte la desfasurarea mai multor proiecte de print prin intermediul carora am avut ocazia de lucra cu Point Max.

Alaturi de aceasta companie am acumulat o frumoasa experienta si o colaborare de succes. Desi a fost vorba de produse a caror conditii de livrare pot afecta activitatea zilnica, nu am intampinat niciun fel de probleme. Reprezentanta Point Max, Iuliana Done a fost alaturi de noi gestionand cu un adevarat succes fiecare problema ridicata de noi, sugerand cele mai bune solutii de imbunatatire a activitatii noastre. Mai mult decat atat, a reusit sa aduca in termen toate urgentele si modificarile de specificatii solicitate in ultim moment.

Pe scurt, pot oricand recomanda Point Max ca fiind un PARTENER.

Multumesc!”

Daniela ANTON

Sourcing Specialist

Procurement Services RO

Member of Erste Bank Group

Si acestea sunt valabile nu numai pentru mine, ci pentru intreaga echipa PointMax. Fiecare client service este implicat in proiectele sale si ne mandrim cu o echipa longeviva.

“Walmark a derulat cu PointMax numeroase proiecte pe print. PointMax, prin Valentin Dobre, account-ul dedicat Walmark, pentru mine a insemnat in toate aceste proiecte: Promptitudine, Flexibilitate, Siguranta”

Carmen Uscatu

Brand Manager, Walmark

“Intr-un cuvant: excelenta!”

Ciprian Dragomirescu

Senior Brand Manager

Pentru tine cum arata client service-ul ideal?

Iuliana Done

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s