IMPORTANTA DETALIILOR IN PUBLICITATE

Marketingul este unul dintre acele domenii care au evoluat rapid si spectaculos pe o perioada scurta de timp. Datorita revolutiei tehnologice, au aparut tot mai multe medii unde publicitatea si-a revendicat locul.

Astazi, nu este suficienta nu numai o vizibilitate la televizor, ci si pe Internet prin intermediul retelelor de socializare, a motoarelor de cautare, a siteurilor si blogurilor.  Desi suntem tentati sa credem ca aceste medii, din ce in ce mai folosite, au o importanta mai mica in ceea ce priveste corectitudinea mesajelor, descoperim ca lucrurile nu stau chiar asa. Este de ajuns ca marketerul sa scrie incorect o adresa web (broken link), ca o campanie de publicitate sa moara in fasa.

Vestea buna este ca daca intr-o reclama televizata, greseala poate fi remediata intr-un timp indelungat si costuri mari, pe Internet, lucrurile se pot corecta rapid, daca mesajul publicitar nu a devenit deja viral. O atentie deosebita trebuie acordata si cuvintelor cheie (tags), ce mentin un SEO (search engine optimization) active si care fac diferenta intre o cautare de success si una care elimina fara sa vrea un potential client.

Tocmai detaliile sunt cele care fac diferenta intre o companie serioasa, ce are in spate oameni profesionisti si un business care se grabeste sa se faca, cunoscut. Acesta este de multe  ori un trend pentru agentiile de publicitate din strainatate, care uneori, pare ca fac o greseala, cauta un detaliu, dar de fapt fac acest lucru intentionat pentru a atrage atentia sau a genera umor.

Asa avem ca exemplu reclame din care lipsesc litere, umbre ciudate ale panourilor publicitare, cate un gest nepotrivit in locul potrivit.

Un alt trend in publicitate ce isi face tot mai mult aparitia, se remarca prin acele reclame simple formate dintr-un background si un simbol, ce pot avea un efect mult mai mare decat trei imagini la un loc si un semn de exclamare.

Importanta detaliilor in publicitare o descoperim si atunci cand privim o prestigioasa revista sau ziar ce greseste inca de pe prima pagina numele unui presedinte, un titlu sau functia unei persoane importante.

De aici si pana la un proces serios nu mai poate fi decat un pas. De asemenea, o ora trecuta gresit pe un afis la un concert, poate reprezenta un fiasco total.

Aici trebuie sa acordam o foarte mare atentie asupra serviciilor de DTP, respectiv machetare.

Simbolurile sunt aspecte trecute uneori cu vederea, astfel ne trezim ca un mesaj de iubire in chineza, este de fapt in japoneza si inseamna “vreau sa divortez”. Nu de putine ori advertiserii au facut cunoscuta greseala de a nu acorda importanta culturilor unde se transmite mesajul publicitar. Ne trezim astfel intr-o tara islamica cu un banner imens cu Mariah Carey si al ei nou album, intr-o vestimentatie cel putin scandaloasa pentru o asemenea tara.

Daca stau bine sa ma gandesc, consider ca detaliile in publicitate nu sunt chiar detalii.

Ele reprezinta spuma marketingului, cireasa de pe tort care face un deliciu pentru privitor si il determina sa guste din ea.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s