Cât de inspirat este brieful tău?

Se spune că un brief bun este ca o hartă. Te îndrumă să ajungi la destinaţie sau te ajută, strategic, să te rătăceşti.

Brief

Orice campanie de comunicare are, fireşte, acelaşi interes: să ajungă la destinaţie. Să influenţeze, impresioneze, emoţioneze clienţii şi să-i facă, în cele din urmă, să cumpere.

O bună campanie de comunicare porneşte de la brief. Este făcut bine, şi-a atins scopul!

Mulţi, prea mulţi şi în ziua de azi, privesc brieful ca pe ceva ce ştiu că trebuie făcut, nu prea ştiu cum şi nici nu prea au timp. Se caută repede informaţii de pe internet, se mai cer, probabil, câteva păreri de la colegi şi prieteni şi, gata, se trimite brieful. Munca unui copywriter ar fi, desigur, o dulce poezie dacă ar primi brieful aşa cum îl doreşte. Dar pentru că nimeni nu doreşte să facă viaţa altuia o dulce poezie, eventual doar pe a lui, viaţa unui copywriter nu este deloc un poem.

Toate campaniile bune se bazează pe mesaje simple. Pe un brief excelent. Iar cum în spatele simplităţii se ascunde o muncă uriaşă, este uşor de înţeles de ce nu toate campaniile reuşesc să fie pe placul consumatorilor.

Uite câteva idei pentru a realiza un extraordinar brief de creaţie.

1. O prezentare generală este  utilă întotdeauna. Este vorba despre acea imagine de ansamblu a pieţei, a consumatorilor care sunt vizaţi. Despre oportunităţile care sunt, dar şi problemele existente cu care se poate confrunta piaţa în acel moment.

La acest punct, se răspunde la întrebări de genul, despre ce va fi această campanie, care este acel mesaj principal care se doreşte transmis, care a fost comportamentul consumatorilor la alte mesaje cu produsele, serviciile companiei.

2. De la bun început trebuie precizat care este obiectivul, scopul campaniei. De obicei, este vorba despre ce se urmăreşte de la această campanie, ce se doreşte de la consumatori. Altfel spus, ce ar trebui să înţeleagă, să gândească, să simtă sau să facă oamenii atunci când află despre produsele sau serviciile tale.

3. Audienţa. Probabil nu există copywriter care să nu treacă prin experienţa asta: să primească briefuri în care nu este menţionată niciodată audienţa. Greu de imaginat cum poate cineva realiza un text, un mesaj care să influenţeze, să-i facă pe clienţi să ia o decizie, dacă nu ştie cui se adresează.

Cu siguranţă, mesajele transmise diferă în funcţie de vârsta celor cărora te adresezi (tineri, adulţi sau seniori), dacă sunt femei sau bărbaţi, unde se află geografic (oameni din oraşe sau dintr-un anumit oraş, dintr-o anumită regiune etc)…

Succesul campaniei vine, fără îndoială, şi din detaliile despre audienţă. Aici este momentul în care pot fi explicate în amănunt cum au primit, până acum, clienţii produsele companiei, ce cred, gândesc, simt faţă de acestea.

4. Care este ideea care se doreşte transmisă? Aici nu e cazul de detalii. E vorba de o formulă scurtă, convingătoare. Acea formulă care, cu siguranţă, va atrage atenţia clienţilor atunci când va fi transformată într-o simplă idee ce se va imprima în mintea cumpărătorului.

5. De ce ar trebui să creadă consumatorul această campanie? Asta devine o problemă tot mai mare cu care se vor confrunta de acum înainte companiile când realizează campanii de publicitate.

Fiindcă nu vor mai putea atât de uşor să-şi împodobească mesajul în vorbe frumoase, să convingă şi lumea să cumpere acel produs doar pentru că ei spun că este perfect.

Cu siguranţă, comportamentul consumatorilor s-a schimbat enorm în ultimii ani şi, în loc să mai creadă ce spune o companie, preferă să întrebe prieteni sau să afle de pe internet de la alţii ce experienţe au avut cu acel produs.

Dar companiile care sunt percepute de clienţi a fi sincere prin campaniile pe care le fac vor fi printre cele câştigătoare.

Un brief bun este primul pas pe care îl face orice companie spre clienţii ei. Cine doreşte să ajungă la destinaţie, va investi timp, creativitate, pasiune într-un brief. La urma urmei, un brief este ca o hartă. Nimeni nu şi-ar dori să se afle într-un loc şi să aibă în mână cea mai slabă hartă din câte pot exista.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s