Simplitatea este cea mai elevata forma a complexitatii

“…consider că publicitatea nu este un divertisment sau o artă, ci un mijloc de informare. Când scriu un text publicitar, nu doresc sa fiu considerat creativ. Vreau ca acesta să fie găsit atât de interesant, încât să determine cumpărarea produsului.” David Ogilvy

poza

Foarte adevarat! Mai ales cand publicitatea presupune o tehnica de comunicare impersonala. Si aici vreau sa insist pe un mic detaliu si anume ca publicitatea nu reprezinta doar reclama. Este o gandire total eronata si am observat ca multa lume face aceasta confuzie. Din punctul meu de vedere „reclama” reprezinta o comunicare platita, prin intermediul mass-media, menita sa atraga atentia potentialilor cumparatori asupra unor bunuri/marfuri, evident scopul fiind acela de a-i determina sa le cumpere.

Cu cat aceasta comunicare platita transmite o idee mai simpla, mai curata, cu atat aceasta patrunde mai repede in mintea consumatorului. Astfel putem spune ca simplitatea este un detaliu important in publicitatea de calitate.

Ne-am intrebat vreodata de ce majoritatea sloganelor unei campanii de promovare sunt simple, scurte si la obiect si mai mult de atat au si o tenta amuzanta?

Ma pun in locul unui creativ ce trebuie sa dea identitate unui produs si constat ca este foarte greu sa creezi un slogan din 7-8 cuvinte care pe langa faptul ca trebuie sa indeplineasca „brand book-ul” companiei, acesta trebuie sa respecte si „brief-ul” de creatie.

Intr-adevar, lucrurile simple sunt de fapt cele mai grele. Noi ca receptori il catalogam ca fiind simplu si usor, insa in spatele acestei simplitati se afla o munca complexa si de durata.

Ar fi ideal sa putem aplica acesta simplitate si in fata potentialilor nostri clienti. Si mai mult de atat sa o putem combina si cu putin entuziasm. Cu cat esti mai vesel si emani o energie pozitiva in jurul tau, cu atat ai mai multe de castigat, atat fata de tine , cat si fata de oamenii din jurul tau.

Nu te poti duce la o noua intalnire cu un prospect, avand o falca-n cer si  una-n in pamant, pentru ca deja esti cu un pas inapoi. Sau mai bine zis „Ai pierdut startul!”

Aici tu trebuie sa ai un pas in fata lui. Si acest pas il faci printr-o simpla cercetare inainte de intalnire.

Din punctul meu de vedere trebuie sa urmarim patru mari lucruri :

–         domeniul de activitate al prospectului

–         concurenta

–         campanii anterioare realizate

–         ce plus de valoare ii pot eu oferi

Astfel te poti considera pregatit pentru intalnire. Vorbeste putin, dar vorbeste bine.

Pune intrebarile potrivite si lasa-ti prospectul sa-ti comunice necesitatile lui. Invata sa astepti.

Gandeste pozitiv. Gandeste ca si cum ar fi deja clientul tau si acum va intalniti doar pentru a pune la punct ultimele detalii in privinta unui proiect.

Nu poti pune in practica toate aceste lucruri in acelasi timp daca nu ai implicare fata de ceea ce faci si daca nu-ti iubesti job-ul pe care-l prestezi. Un alt detaliu de care ar trebuie sa tinem cont cu totii, indiferent de munca prestata.

Fa acest lucru si rezultate se vor vedea in timp.

Si pentru a ne destinde putin, un mic training de vanzari

Cornel Dinu

2 thoughts on “Simplitatea este cea mai elevata forma a complexitatii

  1. Pingback: Cât de inspirat este brieful tău? « Point Max

  2. Pingback: Reblogged Point Max : Cât de inspirat este brieful tău? | AMD

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s