Tu cum te foloseşti de puterea cuvintelor?

Limitele-lumii-mele

Vino la mine şi spune-mi o poveste, impresionează-mă, emoţionează-mă!

Îţi aminteşti de aceste vorbe din filmul Filantropica. Sigur, ai dreptate, „business-ul” lui Pepe (Gheorghe Dinică) ― care, de altfel, mergea ca pe roate ― nu are nimic de-a face cu ce povestim noi aici, dar ai înţeles ideea.

Scopul afacerii tale este acelaşi, nu? Vrei să-i convingi pe oameni să-ţi devină clienţi. Fideli, dacă se poate.

Să-ţi cumpere produsele, să folosească serviciile tale.

Crezi că ai putea reuşi să faci asta fără ajutorul cuvintelor?!

Nu contează ce mod de comunicare alegi ― scrisoare clasică, telefon, reviste sau ziare, cărţi, social media sau blog, un catalog de prezentare sau un flyer, un banner sau o banală carte de vizită ―, un lucru e cert. Pentru a transmite ceva, ai nevoie de cuvinte.

Cea mai simplă (şi deloc uşoară!) modalitate de a-i face pe oameni interesaţi de povestea ta este să găseşti şi să transmiţi mesajul care îi impresionează şi le merge direct la suflet. Să te foloseşti de acele cuvinte puternice care pot schimba, influenţa, determina o alegere.

Să creezi poveştile tale exclusiv pentru ei.

Ştim cu toţii, chiar şi piaţa românească, deşi nu prea vioaie de felul ei, a evoluat. Faţă de acum trei, cinci, zece ani, s-a schimbat aşa cum a putut. Dar s-a schimbat.

Şi cu siguranţă nu se va opri aici.

Unul din factorii care influenţează şi obligă într-un fel inovaţia sunt gusturile, visurile, pretenţiile oamenilor. Care se transformă şi ele, se fac tot mai mari, sunt tot mai numeroase.

„Ţine minte, cuvintele au un efect profund în întregul Univers.” replică din filmul A Thousand Words.

Dacă vrei să atragi atenţia, ieşi din chingile clişeelor. Stai în turmă, dar lasă-te văzut. Asta înseamnă: schimbă-ţi cuvintele. Reinventează-le în noi expresii.

Foloseşte-te de ele ca să sune proaspăt ca şi când tu le-ai fi rostit pentru prima dată.

Fii-Diferit

Gândeşte mesajele pe înţelesul publicului tău şi transmite-le în aşa fel încât câştigul să fie de ambele părţi.

Ştiu, să reuşeşti să faci asta nu este floare la ureche.

Oamenii aşteptă mereu să le spui ceva interesant. Util, impresionant, inedit. Să-i convingi că merită să-ţi acorde atenţie.

Fără îndoială, nimeni nu mai are azi răbdare să asculte acelaşi mesaj pe care îl aude de zece ani.

A spune acelaşi lucru, cu aceleaşi vorbe, nu mai aduce rezultatul pe care îl aştepţi. Până de curând, funcţiona. Şi funcţiona chiar bine. Dar oamenii doresc acum altceva. Mult mai mult.

La urma urmei, cred că şi tu te-ai plictisi să auzi mereu aceeaşi poveste.

Tocmai de aceea, mesajele care produc o emoţie îşi ating ţinta. Îi influenţează pe oameni, îi stimulează, îi determină să ia decizii.

Să reacţioneze, să nu rămână indiferenţi. Să se oprească, să te privească şi să facă o alegere.

Asta doreşti, nu? Ca oamenii să fie interesaţi de tine, de ceea ce le oferi.

Aşa că, foloseşte-te de puterea cuvintelor tale.

Reţeta e simplă şi verificată de multă vreme: dacă ştii să le alegi pe cele potrivite, cuvintele tale pot schimba lumea. O modelează exact aşa cum îţi doreşti.

Nu eşti încă prea convins de asta?!

Priveşte acest film despre un cerşetor orb şi un copywriter (aş putea spune că este aceeaşi idee din Filantropica); durează mai puţin de două minute. Poate fi urmarit AICI.

Şi pe urmă gândeşte-te la cuvintele pe care le foloseşti în orice material de promovare. Poate găseşti ceva de schimbat…

Sau te ajutăm noi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s