Provocarile Publicitatii in 2013

Anul de gratie 2013. Dupa ce am trecut impreuna peste sfarsitul lumii, dupa ce am parcurs urcusuri si coborasuri, iata-ne in sfarsit in 2013.

Provocari

Ce avem de facut? Cum vom evolua? Ce se intampla cu domeniul in care activam? Ce provocari noi vom avea in acest an? –sunt cateva dintre intrebarile pe care si le-a adresat orice publicitar intr-o Romanie aflata inca in plina criza financiara.

Cineva spunea ca beneficiul crizelor (oricare ar fi ele) este acela ca maturizeaza piata, o dinamizeaza. Nu as vrea sa vorbesc acum despre crize –subiectul a fost indelung dezbatut si cu siguranta vor mai curge multe valuri de cerneala despre acest subiect. Ce as vrea insa sa evidentiez este faptul ca din criza se nasc adevaratele provocari. In perioadele de avant economic lucrurile merg de la sine si toti considera ca “ li se cuvine”. Ei bine, in momentul in care apare un dezechilibru atunci sunt doua variante: pierzi sau castigi. Castigatori sunt cei care raspund provocarilor, castigatori sunt cei care isi creaza propriile provocari, si, mai ales, castigatori sunt cei care reusesc sa-si depaseasca propriile provocari.

In acest context, orice publicitar cred ca s-a intrebat in momentul in care a tras linie la anul 2012 (sau poate chiar mai devreme) ce ne asteapta in 2013? Care sunt directiile spre care se orienteaza publicitatea in Romania? Ce surprize ne rezerva? Ce pot face eu mai bine ca altii?

Tendintele sunt déjà conturate: bugetele de marketing vor scadea, se va dezvolta publicitatea online, se vor folosi modalitati de promovare nisate, personalizate, etc.

Am participat la nenumarate discutii si dezbateri despre social media cu argumente pro si contra, modalitati de dezvoltare si promovare prin intermediul retelelor sociale, etc. Imi este din ce in ce mai clar ca pentru a avea succes trebuie sa fii extrem de dinamic, trebuie sa tii pasul cu cele mai noi descoperiri si mai ales sa inovezi in permanenta. Social media reprezinta in momentul de fata cea mai noua gaselnita a publicitatii, dar déjà se pare ca si-a atins limitele. Costuri mici, vizibilitate sporita, contact permanent cu publicul tinta, legatura permanenta 24/24 cu  clienti – sunt avantajele incontestabile ale acestei modalitati de promovare. Pe langa aceste avantaje sunt deopotriva si o multitudine de inconveniente: superficialitate in receptarea mesajului, o anumita anxietate a consumatorului care se poate intoarce ca un refuz, violarea intimitatii personale, nefiltrarea informatiilor, etc.

Desi bugetele au tot scazut din 2008 si vor tot scadea, cu siguranta publicitatea nu va disparea. Se va reorienta, intr-adevar, oamenii de marketing vor cauta modalitati cat mai variate de a spori vizibilitatea brandurilor la costuri cat mai mici.  In prezent avem de-a face cu atat de multe variante ale publicitatii, incat uneori nici nu reusim sa le identificam.

Eu cred ca marea provocare a publicitatii in 2013 este  de a aduce companiile/brandurile si mai aproape de consumator/cumparator. In ceea ce priveste mijloacele prin care se va realiza acest lucru, publicitarii inca sunt in cautarea celor mai bune modalitati de promovare.

Noi, la Point Max, pregatim clientilor in acest an cateva variante de promovare atipice si personalizate, modalitati care speram ca vor face diferenta si ii va ajuta in aceasta competitie acerba pentru un loc cat mai aproape de consumator.

Tu ce parere ai? Ti-ai stabilit propriile provocari pentru 2013?

 

Iuliana Done

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s